Topvolleybal kijken en netwerken in ongedwongen sfeer bij de Nevobo

Nederland-Brazilie in Apeldoorn

De afgelopen weken hebben de Nederlandse volleybaldames zes prachtige wedstrijden gespeeld in Nederland. Onder grote publieke belangstelling wisten ze een plek in de finale van de Nations League te bemachtigen.

De Nederlandse volleybal bond (Nevobo) organiseert tijdens deze wedstrijden speciale business avonden; netwerken met enthousiaste ondernemers met een volleybalhart. De businessclub is wat kleiner dan de gemiddelde voetbalclub en lijkt voor buitenstaanders minder toegankelijk. Maar de sport heeft veel potentie.

Volleybal op topniveau

Wedstrijden van het Nederlandse damesteam met relaties bezoeken is een prachtige ervaring. Dat ondervonden wij tijdens de wedstrijden Nederland – Brazilië en Nederland – Servië. De Oranjevrouwen behoren al jaren tot de wereldtop. Het spel is snel, er is veel strijd en je wordt tijdens de hele wedstrijd continu vermaakt. In de hal, gevuld met enkele duizenden toeschouwers, hangt een fantastische sfeer. Met business seats beschik je over de mooiste plekken op de tribunes. Bovendien is er alle ruimte om na de wedstrijden te netwerken in een aparte ruimte onder het genot van een hapje en drankje.

 

 

Tegelijkertijd is de volleybalwereld een vrij hechte wereld. Een wereld die verschilt van bijvoorbeeld de voetbalwereld. Waar een voetbalwedstrijd een plek is om heel verschillende mensen te ontmoeten, zijn de bezoekers van de business ruimtes rond de wedstrijden van de Nederlandse volleybalsters meer liefhebbers van de sport. Enerzijds zijn het mensen met relevante functies in de volleybalwereld, anderzijds veel familie en vrienden van sponsors. Dit zorgt voor een gezellige sfeer in de businessruimte.

 

Lees ook: Verlies het doel van je business seats niet uit het oog

 

Voor de Nevobo liggen er mooie kansen om de sport verder te ontwikkelen als plek die interessant is om te netwerken voor een breed publiek. Daarbij moet worden gekeken buiten het eigen netwerk.

1) Nodig gasten uit die nog geen band hebben met volleybal, maar die enthousiast kunnen raken door het bezoek aan een wedstrijd en het bijbehorende business event.

2) Introduceer bij de borrel na afloop van wedstrijden nieuwe sponsors, zodat zij zich snel thuis voelen in de volleybalwereld.

3) Bied relaties (digitaal) de mogelijkheid om te zien wie er zoal bij een wedstrijd aanwezig zijn (geweest).

Van sponsorrelatie naar ontwikkelingspartner

Wij hebben iets met volleybal. Als sponsor van Abiant Lycurgus bedachten we tckl, om het uitnodigen van relevante relaties eenvoudiger en leuker te maken. Daarnaast kun je met de app interesse onder je relaties voor een event inventariseren en kun je voorafgaand en na afloop van een event contact onderhouden met je gasten.

 

Samen met de Nevobo hebben we gekeken hoe we tckl verder kunnen optimaliseren voor de volleybalwereld. Rondom de Nederlandse wedstrijden in de Volleyball Women’s Nations League hebben enkele sponsors van de Nevobo tckl getest. We hebben de app uitgebreid doorlopen en gekeken hoe deze beter kan bijdragen aan het netwerken rond een volleybalwedstrijd. Daaruit hebben wij veel nuttige feedback gekregen om tckl nog simpeler te maken, bijvoorbeeld bij het verzenden en accepteren van uitnodigingen.

Ook voor clubvolleybal

Tckl is niet alleen interessant voor sponsors die actief zijn rond de nationale teams. Ook in het clubvolleybal, bijvoorbeeld bij landskampioen Lycurgus, maken sponsors al gebruik van tckl bij het uitnodigen van relaties. Probeer tckl zelf ook uit en download de app gratis in de Google Play Store of in de App Store.

(Foto: Zo’n 4.000 toeschouwers bezochten Nederland-Brazilië in Apeldoorn (bron: Nevobo))