Launching customer Payt over Tckl: We besparen tijd en verrijken onze netwerkbijeenkomsten

Payt is trotse hoofdsponsor van FC Groningen. Hun skybox zit elke wedstrijd vol met enthousiaste klanten en relaties, zorgvuldig geselecteerd en uitgenodigd. Het selecteren doen ze zelf, voor het uitnodigen gebruiken ze Tckl. Ze waren zelfs de eerste klant, een zogenaamde launching customer. Aziz Al-Harazi, eigenaar en directeur van het snelgroeiende bedrijf in debiteurenbeheer, vertelt over hun ervaringen met Tckl.

Als je duizenden euro’s uitgeeft aan een skybox, maar wil beknibbelen op een tijdbesparende uitnodigingsmodule die een paar tientjes kost, dan heb je het wat mij betreft gewoon niet begrepen.”

Weg met de monsterexcelsheets en copy-paste

Aziz: “Tckl werkt voor ons om twee redenen. Het scheelt ons allereerst ontzettend veel tijd en gedoe. Voordat Tckl er was, hadden we een zelfgemaakte monsterexcelsheet waarin we alle uitnodigingen bijhielden, maar ook of iemand al had bevestigd, voor hoeveel personen en of er wel of niet een parkeerticket nodig was. Een keer per week verzonden we die gegevens naar de ticketafdeling. Dat was niet alleen veel werk, het was ook nog eens heel foutgevoelig. Nu we Tckl gebruiken, kunnen we precies zien wie er is uitgenodigd, of de uitnodiging is geaccepteerd en de tickets worden vervolgens vanzelf verstuurd. Ook eventuele afzeggingen zijn in een paar clicks geregeld. Maar het mooiste is eigenlijk dat onze gasten kunnen zien wie er nog meer komen.”

En die functie wordt veel gebruikt, weet Aziz. “Zelf bereid ik me ook altijd goed voor op netwerkgelegenheden. Ik vraag altijd wie er nog meer zijn, elke ontmoeting is immers potentieel een stapje verder naar succes. Nu kunnen onze gasten in de Tckl-app zien wie de andere genodigden zijn. Want het gaat ons niet alleen om een leuke middag of avond met onze relaties, we selecteren onze gasten zo dat er voor hen ook iets waardevols kan ontstaan. We krijgen, als onze gasten binnenkomen, vaak de opmerking dat ze hebben gezien dat er iemand te gast is die ze graag zouden willen ontmoeten. Dan stellen we ze gelijk aan elkaar voor.”

De skybox moet elke wedstrijd vol

Het Payt-team is doorlopend bezig met een zo optimaal mogelijke bezetting van hun skybox. “We gaan heel systematisch te werk, want een skybox is kostbaar. Die moet gewoon elke wedstrijd vol. Sowieso nodigen we altijd relaties uit die bij het gastteam horen. Die komen liever kennismaken tijdens een middagje voetbal dan aan een vergadertafel en dat vinden wij zelf ook leuker. Bovendien brengt het gezonde spanning in de box; er zijn in ieder geval altijd een paar mensen blij na de wedstrijd, ongeacht de uitslag” lacht Aziz.

Ook kijken ze naar de onderlinge samenstelling. Aziz: “Keiharde concurrenten nodigen we niet tegelijk uit, daar heeft niemand iets aan.” Tijdens de wedstrijd zelf is de sfeer informeel en ontspannen. “We heten iedereen welkom, leggen de huisregels uit, dan komt iemand van FC Groningen vertellen over de spelstrategie van die dag en genieten we van het voetbal en de gesprekken. Dat werkt voor ons het best.”

Soepele samenwerking met mooi resultaat

De positie als launching customer is vaak een complexe. Maar ook een hele belangrijke en interessante, vertelt Aziz: “Wij weten als geen ander hoe het is om iets te ontwikkelen dat nog niet bestaat. Dat gaat gepaard met hick-ups, bugs en soms een lange adem. In ons startjaar hebben wij zelf veel geluk gehad met een geduldige “eerste klant” waar we van konden leren. Door ons zo vroeg al aan Tckl te verbinden, konden we op onze beurt een innovatief concept helpen bij het doorontwikkelen en lanceren.”

Helemaal vlekkeloos gaat zo’n proces nooit, maar door in te zetten op een soepele samenwerking en goede communicatie is alles uiteindelijk goed verlopen met een mooi resultaat. “Wij zaten er heel dicht op, maar Tckl ook. Door die korte lijnen en hun snelle acties, hebben we samen in zeer korte tijd iets slims en waardevols gebouwd dat ons veel tijd bespaart, maar ook verdieping brengt in onze netwerkmomenten.”

Inmiddels hebben meer sponsoren ontdekt welke waarde Tckl toevoegt. Terecht, vindt Aziz. “Als je duizenden euro’s uitgeeft aan een skybox, maar wil beknibbelen op een tijdbesparende uitnodigingsmodule die een paar tientjes kost, dan heb je het wat mij betreft gewoon niet begrepen.”

Benieuwd naar wat Tckl voor jouw organisatie kan betekenen? Neem contact op via 085-3035814, of mail naar info@tckl.nl.