Problemen bij inloggen met LinkedIn

14 januari 2020

Update 14 januari 2020 15:10: Opgelost!

De problemen bij LinkedIn zijn verholpen, wat betekent dat het ook voor Tckl gebruikers weer mogelijk is om gewoon via LinkedIn in te loggen. 

Tijdelijke oplossing:

Heb je een Tckl account en log je normaal gesproken in met LinkedIn? Dan is er een manier om in je account te komen zónder dat je daarvoor via LinkedIn hoeft in te loggen. Doe het volgende:

  1. Ga naar app.tckl.nl
  2. Klik op “Wachtwoord vergeten”
  3. Type in het veld je mailadres waarmee je ook inlogt bij LinkedIn
  4. Je ontvangt een mail, klik op de knop in de mail. Niks ontvangen? Probeer dan bij stap 3 één van je andere mailadressen
  5. Vul het formulier in en klik op opslaan
  6. Je kunt vanaf nu in je account met je mailadres en je gekozen wachtwoord

Tckl die via LinkedIn willen inloggen ondervinden op dit moment problemen.


Wat is er aan de hand?


Wanneer je met je LinkedIn account inlogt in Tckl, gaat er een controleverzoek naar LinkedIn middels een API koppeling die verifieert dat jij bent wie je zegt dat je bent. Na positieve verificatie kan je inloggen en uitnodigingen accepteren.

Op dit moment gaat er iets mis in deze verificatie. Hierdoor kan je op dit moment niet inloggen om uitnodigingen te versturen, geen uitnodigingen accepteren en geen nieuw account aanmaken met LinkedIn. Voor gebruikers inloggen onze eigen vorm van authenticatie (email) ondervinden geen probleem.

Openstaande uitnodigingen blijven wel geldig en kunnen op een later moment alsnog worden geaccepteerd.

We onderzoeken wat de oorzaak is van dit probleem en zien dat andere websites die deze vorm van authenticatie met LinkedIn gebruiken hetzelfde probleem ondervinden.

We houden je op de hoogte via Twitter en onze website. Bekijk via deze pagina de actuele status van foutmeldingen over LinkedIn.

(laatste update: 14 januari 2020 15:16)