Nieuws & updates

Artikelen, updates, blogs en meer

Even geen grote evenementen en voetbalwedstrijden i.v.m. het coronavirus.

Om de verspreiding van het coronavirus terug te dringen zullen er deze maand geen wedstrijden in de Eredivisie en Keukenkampioen divisie worden gespeeld. Ook andere (zakelijke) evenementen waarvoor via Tckl tickets kunnen worden gekocht en uitnodigingen kunnen worden verzonden zullen deze maand niet meer plaatsvinden.

Wij zullen onze klanten uiteraard zo goed mogelijk informeren en helpen bij de verplaatsingen en eventuele afgelastingen. Voor vragen zijn we gewoon bereikbaar.

Team Tckl

Featured Post

Allure Energie: “Binnen één maand al veel tijd bespaard”

Jimmy Jaeggi is klantadviseur bij Allure Energie, de huidige shirtsponsor van FC Groningen. Zij hebben een eigen skybox waar per wedstrijd 15 gasten worden uitgenodigd.

In no-time in gebruik genomen

De tijd om Tckl eigen te maken en binnen de organisatie in gebruik te nemen noemt Allure Energie “minimaal”. Eenmalig de gegevens van je gasten opvoeren en vervolgens verloopt het bijna vanzelf. Zeven dagen voorafgaand aan de wedstrijd worden automatisch de tickets en parkeerkaarten aan de gasten gekoppeld en toegestuurd.

“Wallet, wat een gemak!”

Tckl maakt tickets van FC Groningen beschikbaar in ‘Wallet’. Voor Jimmy Jaeggi is deze functie, naast de verlichting in de ‘uitnodig-rompslomp’ wat het verschil maakt. Zodra een gast zijn e-ticket heeft ontvangen kan deze worden opgeslagen in de Wallet. Net zoals in de luchtvaartindustrie krijg je het e-ticket automatisch gepusht naar je telefoon zodra je in de buurt bent van het stadion. Wallet werkt altijd, ook zonder internetverbinding.

Jimmy Jaeggi: “Tckl is tijdsbesparend en gemakkelijk. De tickets worden automatisch verstuurd en vanaf je mail kan je eenvoudig de tickets verplaatsen naar je Wallet en dit bij de ingang via je telefoon laten scannen”.

Uitbreiding na de eerste wedstrijd

Hoewel Allure Energie nog relatief kort gebruik maakt van Tckl levert het nu al veel op en hebben zij het gebruik uitgebreid.

“Wij gebruiken Tckl nu ruim één maand en het bevalt ons zeer goed. De tijdsbesparing is groot, nu al. Daarnaast hebben wij ook business seats op het TKP ereterras. Na de eerste wedstrijd gasten te hebben uitgenodigd voor onze skybox via Tckl, hebben wij besloten om de business seats van het TKP Ereterras ook direct via Tckl te gaan beheren.”

Jimmy Jaeggi, telemarketeer en klantadviseur
Featured Post

Tckl in Wallet!

Handig voor Wallet gebruikers: vanaf nu zijn alle e-tickets die verstuurd worden vanuit Tckl, voorzien van een koppeling naar Wallet. Zo kan iedereen nog eenvoudiger bij zijn tickets!

Deze functionaliteit (standaard bij Apple en te downloaden voor Android) slaat e-tickets op in de Wallet, waarna deze snel en óók offline is op te roepen op uw telefoon. Gasten kunnen hierdoor sneller digitaal inchecken zonder zich zorgen te maken of het ticket wel beschikbaar is op de telefoon op het moment dat ze vooraan in de rij staan bij een evenement.

⚽️Zeker bij drukbezochte voetbalwedstrijden geen overbodige luxe! ⚽️

Tckl maakt de tickets van onder andere FC Groningen beschikbaar in Wallet. Sponsort u ergens anders dan bij FC Groningen? Neem contact met ons op om te informeren naar de mogelijkheden om ook u en uw gasten te voorzien van Wallet tickets.

Featured Post

E-tickets nasturen: tickets verloren of vergeten? Geen probleem.

Ik kan de tickets die je me opgestuurd hebt even niet terugvinden. Zou je ze misschien nog een keer kunnen opsturen?

Veel mensen, en dat geeft niet 😉

Herkenbaar? Maak het u en uw gasten eenvoudig door snel de tickets na te sturen, per email of per whatsapp.

Zo werkt het

Ga in Tckl naar de gastenlijst en klik op de naam van de desbetreffende gast. U ziet nu alle details van de uitnodiging, waaronder de tickets die reeds naar deze persoon verzonden zijn. Klik op de knop ‘Stuur opnieuw’.

U krijgt nu onderstaand scherm te zien. U kun kiezen om de tickets nogmaals per e-mail te sturen of de tickets te sturen via WhatsApp.

Featured Post

Handmatig tickets toewijzen: wanneer u naast elkaar wilt zitten.

Wanneer u een relatie uitnodigt in uw skybox, geven sommigen er de voorkeur aan om ook daadwerkelijk náást die persoon te kunnen zitten. Echter, soms kan het voorkomen dat u vanwege de uitgegeven nummering u en uw gast niet naast elkaar zitten: u zit aan het einde van rij 5 en uw gast aan het begin van rij 6… Daarom is het handig te weten dat er tickets handmatig kunnen worden toegewezen.

Standaard staat Tckl zo ingesteld dat tickets zeven dagen voorafgaand aan het evenement, worden vrijgegeven en automatisch worden gekoppeld aan de gasten op de gastenlijst én automatisch worden verstuurd.

Zo werkt het

Maak gebruik van het vinkje ‘Tickets automatisch aan gasten toewijzen’ en u kunt de tickets zelf koppelen.

Handmatig toekennen van tickets aan uw gasten.
Handmatig toekennen van tickets aan uw gasten.

Ga naar:
◆ Instellingen
◆ Tickets
◆ Vink aan ‘Tickets handmatig aan gasten toewijzen”

Na het aanvinken kunt u zelf de tickets koppelen aan de namen van uw gasten. Tckl telt met u mee: wanneer ‘Henk de Koning’ +6 gasten heeft uitgenodigd, is de naam ‘Henk de Koning’ 7 keer te koppelen aan een ticket. Zodra zijn naam niet meer te kiezen is, zijn alle kaarten vergeven.

LET OP: U dient zelf, handmatig, de tickets nog te versturen.

TIP: zweef met u muis over de titel van het ticket (.pdf bestand), dan toont gelijk de snelweergave van het ticket zodat u de nummering kunt zien. Dan hoeft u niet ‘helemaal’ het ticket te openen door te dubbelklikken.

Featured Post
Herman Schonewille - Nomilk2day sponsorship skybox business seats uitnodigen

Nomilk2day: “De ‘hassle’ van hardcards is nu verleden tijd. Eigenlijk zou elke skyboxhouder Tckl moeten gebruiken”

Herman Schonewille is al vanaf de beginjaren bekend met Tckl. Destijds was hij account manager bij FC Groningen.  “We hadden vanuit de club een pilot gedraaid om Tckl in te zetten voor het vullen van de skyboxen. Het resultaat was dat sponsoren zoals Payt, Effektief en Rabobank vaste klant zijn geworden”.

Gemak en eenvoud

Tegenwoordig is Herman werkzaam bij headhuntersbureau Nomilk2day als senior consultant. Nomilk2day heeft een gedeelde skybox bij sc Heerenveen waar zij vier business seats hebben. “Ik kende Tckl natuurlijk al vanuit mijn FC Groningen tijd, daar stond ik aan de clubkant. Pas toen we Tckl bij Nomilk2day zijn gaan gebruiken, dus vanuit de sponsoren kant, ben ik echt enthousiast geworden. Toen ervaarden we het gemak dat Tckl oplevert. Dat komt vooral doordat het zo eenvoudig in gebruik is. Het spreekt eigenlijk voor zich. Je klikt er zo doorheen.”

“We besparen nu veel tijd”

Het hebben van fysieke tickets ervaart Herman als onhandig en eigenlijk ook niet meer van deze tijd. De tickets digitaal kunnen versturen is waar de echte winst zit. “Hardcards vind ik een gedoe. Tickets opsturen naar klanten, hopen dat ze op tijd aankomen. Vervolgens moeten de tickets en parkeerkaarten weer terug gestuurd worden. Tckl neemt die hele ‘hassle’ volledig uit handen. Het scheelt ons een hele hoop tijd. Onze office manager zorgt dat onze gasten op tijd worden uitgenodigd en mailt de tickets naar hen toe. Wij spreken een tijd af met onze klanten bij de ingang en ‘that’s it’. Het scheelt ons een hele hoop tijd en eigenlijk zijn onze business seats altijd gevuld. Eigenlijk zou elke houder van een skybox of business seats Tckl moeten gebruiken”.

Flexibileit en verbinden van ondernemers

Herman ziet een verschuiving plaatsvinden in behoeftes van bedrijven en ondernemers. “Ik zie zeker toekomst in het eenmalig kunnen afnemen van een skybox of een aantal business seats. Zowel bij je favoriete club, een keer bij het Nederlands elftal of je eigen club in het stadion van de tegenpartij.

“Eenmalige zakelijke arrangementen afnemen biedt flexibiliteit en gemak. Hierdoor kunnen bedrijven hun zakelijke gasten steeds verrassen met nieuwe evenementen. Het verbinden van ondernemers en bedrijven, daar gaat het om”.

Herman Schonewille, senior consultant Sales & Marketing

Zo heeft Nomilk2day vorig jaar een zakelijk arrangement afgenomen bij Tckl: de EK kwalificatiewedstrijd tussen Nederland en Duitsland. “Want uiteindelijk gaat het om het verbinden van ondernemers en bedrijven. Dat Tckl dit soort evenementen nu ook op deze manier aanbiedt is een logische aanvulling en biedt meer nieuwe mogelijkheden.”

Featured Post

Aannemersbedrijf Souren B.V.: “Tckl brengt mij gemak, het scheelt een hoop tijd en is gewoon een leuke tool om mee te werken”

Ondernemer Kamil Souren van aannemersbedrijf Souren B.V. uit Voorburg neemt al ruim vier jaar zijn zakelijke relaties mee naar één van de skyboxen van ADO Den Haag. Hij deelt daar een skybox met andere ondernemers en nodigt zelf drie á vier gasten per keer uit.

“Het uitdelen van de toegangstickets en parkeertickets was altijd een hele klus. Ik reed bij mijn klanten langs om de kaarten uit te delen. Dat hoeft nu niet meer”.

Kamil Souren, eigenaar aannemersbedrijf Souren B.V.

Binnen de gedeelde skybox zijn de taken verdeeld. Waar anderen verantwoordelijk zijn voor bijvoorbeeld de catering en aankleding, heeft Kamil de organisatie en verdeling rondom de tickets onder zijn hoede. “Ik krijg de tickets van ADO Den Haag en verdeel deze onder de andere skyboxhouders. Dat was voorheen best wel een klus, ik moest zowel de tickets naar de andere skyboxhouders brengen als naar mijn eigen klanten. Op een gegeven moment heb ik bij de club aangekaart of dit misschien ook op een andere, betere manier zou kunnen”.  ADO Den Haag zag dit zelf ook en sinds begin van het seizoen 2019/2020 introduceerden zij Tckl onder alle skyboxhouders. Kamil was gelijk enthousiast.

“Ik communiceer met mijn klanten veel via Whatsapp. Dat ik hen de toegangstickets ook via Whatsapp kan versturen vind ik echt heel handig’.

“We hoeven tegenwoordig ook niet meer op elkaar te wachten bij de ingang van het stadion om de kaarten te overhandigen of snel nog even naar beneden rennen omdat iemand wat later is dan verwacht. Het is een handige tool, leuk om mee te werken en het is ook heel logisch dat het er is. Dit is wat ik naar op zoek was”.

‘Het contact met Tckl is ook prettig. Professioneel en persoonlijk”

Naar zijn eigen klanten toe probeert Kamil altijd open en persoonlijk te zijn.
“Dat waardeer ik ook zeer aan Tckl. Ze zijn enorm servicegericht, praktisch ingesteld en persoonlijk. Ik word gewoon blij van Tckl”.

Featured Post

Innova Energie: “Het uitnodigen gaat bijna als vanzelf”

Nick Schavemaker is salesmanager bij Innova Energie en gebruikt vanaf begin van dit seizoen Tckl voor het uitnodigen van hun relaties. Innova Energie heeft een skybox bij ADO Den Haag. Hier kunnen iedere wedstrijd 26 mensen worden uitgenodigd.

“Of het nu gaat om het vullen van een skybox of het andere bedrijfsevenementen, ik zou andere organisaties die regelmatig groepen mensen uitnodigen zeker aanraden Tckl te gebruiken“.

Nick Schavemaker, salesmanager bij Innova Energie

Tijdswinst en gemak

Met ruim 225 uitnodigen te hebben verstuurd heeft Nick inmiddels geruime ervaring opgedaan met het gebruik van Tckl. Nick Schavemaker vertelt: “Voordat we Tckl gebruikten was dit een tijdrovende en omslachtige klus. Zonder dat je het door hebt ben je iedere wedstrijd uren bezig. Het begint met het benaderen van mensen, de gastenlijsten bijwerken, gasten informeren en natuurlijk tickets verdelen. Met Tckl gaat dit helemaal anders. Je stelt een gastenlijst samen en het uitnodigen gaat bijna als vanzelf.”

Naast dat Tckl sponsoren ontzorgt in het uitnodigen, staan natuurlijk juist de gasten van de sponsoren en hun beleving centraal. “Mijn gasten ontvangen een keurige uitnodiging, zien alle informatie over de wedstrijd en na accepteren krijgen ze automatisch de juiste toegang- en parkeertickets. We krijgen positieve reacties van onze gasten. Ook het aanvragen van extra tickets gaat snel. Wanneer ik een keer meer dan 26 mensen wil uitnodigen, gaat heel eenvoudig in Tckl.”

Goede service

Ook over de service en het contact is Nick Schavemaker zeer te spreken: “Voor vragen kan ik altijd direct terecht bij Tckl. Ze reageren snel en denken goed mee.”

Featured Post
Tckl App pagina van ADO Den Haag

Skyboxhouders van ADO Den Haag gebruiken Tckl

Alle Skylounge houders van voetbalclub ADO Den Haag maken vanaf het begin van dit seizoen gebruik van Tckl. De club heeft hiervoor een partnership afgesloten met het Nederlandse softwarebedrijf. “Twee jaar geleden begonnen we met de ontwikkeling van Tckl om een lastig administratief proces voor grote sponsors van profclubs een beetje leuker en makkelijker te maken. We zijn erg blij met het vertrouwen van ADO in ons product en kijken uit naar de samenwerking de komende tijd.” aldus Marc Schriemer, medeoprichter en -eigenaar van Tckl. 

Met Tckl nodigen sponsors van de club eenvoudig hun gasten per mail of WhatsApp uit voor de thuiswedstrijden van ADO Den Haag. Als gasten de uitnodiging accepteren, ontvangen ze een paar dagen voor de wedstrijd hun toegangskaarten en parkeerkaarten automatisch per mail. Ook het naar binnen gaan is makkelijker geworden: de digitaal ontvangen tickets kunnen bij ADO vanaf de telefoon worden gescand. Mocht een sponsor meer tickets willen voor een bepaalde wedstrijd, dan kan er eenvoudig worden bijbesteld vanuit Tckl. 

Voor gasten van sponsors is er tevens de mogelijkheid om vooraf te zien wie er in de betreffende Sky Lounge aanwezig zullen zijn. Op die manier hoopt ADO Den Haag alle bezoekers en relaties nog beter te kunnen informeren en het netwerken te bevorderen. 

Tckl wordt al door diverse sponsors bij andere voetbalclubs gebruikt, zoals FC Groningen, Ajax, Heracles en sc Heerenveen. ADO is de eerste club die Tckl aan al haar Sky Lounge houders beschikbaar stelt. 

ADO Den Haag: “We werken nu drie wedstrijden met Tckl en onze Sky Lounge houders zijn enthousiast. Zowel voor de Sky Lounge houders als ADO Den Haag levert het werken met Tckl een enorme tijdsbesparing op.”

Bent u sponsor bij ADO Den Haag? Bekijk de pagina met uitleg over het gebruik van Tckl voor sponsors van ADO.

Zelf een keer een skybox huren bij ADO Den Haag? Bekijk de skyboxen die ADO Den Haag beschikbaar heeft om per wedstrijd te huren.

Wilt u uw sponsors en hun gasten ook laten profiteren van de voordelen van het gebruik van Tckl? Lees alles over de mogelijkheden voor clubs.

Featured Post

NOM en G-Force investeren in Tckl

De investeringsmaatschappijen NOM en G-Force investeren in Tckl. Dit voor de verdere ontwikkeling van de software en de uitrol van het product. Lees hier het artikel dat NOM schreef naar aanleiding van de nieuwe samenwerking.

Wat is Tckl? Bekijk de website

Featured Post
logo Effektief blauw

Effektief: “Tckl helpt bij overzicht van sponsortickets”

Effektief is Tckl-klant van het eerste uur en heeft op die manier waardevol meegebouwd aan het systeem. Met opdrachtgevers door heel Nederland, waaronder Koninklijk Theater Carré, AFC Ajax en AFAS Live en FC Groningen, heeft het succesvolle schoonmaakbedrijf inmiddels verschillende sponsorovereenkomsten. Dat maakt het managen van de sponsortickets soms een uitdaging. Anna van Walbeek, directie-assistente bij Effektief, vertelt over hoe Tckl hierin helpt.

“Tckl is voor ons een overzichtelijke monitor om te zien wie er waar is uitgenodigd en om de verschillende tickets te managen.”

Anna van Walbeek, directie-assistente bij Effektief

Inzicht in interesses

Anna: “De uitnodigingen en administratie rondom de sponsortickets van onze drie skyboxen regelen we momenteel via Tckl. Ik heb zo een goed overzicht van de gastenlijst en via Tckl kan ik heel eenvoudig relaties uitnodigen, tickets toekennen en deze worden automatisch een paar dagen voorafgaand aan de wedstrijd door Tckl verstuurd. Niet alleen de skyboxtickets trouwens, ook de parkeertickets en tickets voor onze Business Seats gaan digitaal naar onze relaties.”

Maar ook op een ander niveau heeft Tckl meerwaarde: “Doordat onze relaties aan kunnen geven welke events ze interessant vinden om te bezoeken, kunnen we gerichter uitnodigen. Soms is er bijvoorbeeld een afzegging, of krijgen we extra kaarten voor een wedstrijd. Het is dan al inzichtelijk wie we er blij mee kunnen maken.” Het zou mooi zijn als we in de toekomst ook onze sponsortickets bij bijvoorbeeld AFAS Live en Koninklijk Theater Carré via Tckl kunnen beheren.

Samen optrekken in de ontwikkeling

“Omdat Effektief heel snel is gegroeid, ook in onze sponsorships, is het soms nog zoeken hoe we het zo efficiënt en effectief mogelijk in kunnen richten. De samenwerking met Tckl biedt daarbij interessante tools en brengt ons op ideeën. Bijvoorbeeld de mogelijkheid om eventkalenders vanuit het systeem te delen waarin niet alleen voetbal maar ook de muziek- en theaterevenementen staan waar Effektief tickets voor heeft.

Ook de nieuwe functionaliteit waarmee je in de aan- en afloop van een event makkelijk kunt communiceren met genodigden, is een voorbeeld van een mooi samenspel tussen behoeften en uitwerking. Ik moet ook zeggen dat de communicatie met Tckl prettig verloopt. Als ik een vraag heb of een functionaliteit mis dan krijg ik snel antwoord. Ook denken de medewerkers van Tckl goed mee in onze wensen en hun mogelijkheden.”

De waarde van sponsorships voor Effektief

“Sponsorship geeft verdieping met onze opdrachtgevers waar we sponsoren. We zijn partners, waarbij we beide continue zoeken naar doorontwikkeling en best practices. Het levert ook contacten met andere sponsoren op, waarbij we leren van elkaar. Ook gebruiken we de locaties die we sponsoren voor verbinding met andere opdrachtgevers van ons. Dit door ze informeel te spreken en kennis te laten maken hoe we schoonmaak op die locatie inrichten en uitvoeren. Wij zien sponsorship drieledig en dat vinden we waardevol.”

Featured Post
Nederland Duitsland logo

Exclusief Business arrangement: Met uw relaties naar de EK Kwalificatie Nederland – Duitsland

Let op: Dit arrangement is niet meer van toepassing omdat de wedstrijd inmiddels is afgelopen.

 

Op zondag 24 maart vindt de klassieke confrontatie tussen Oranje en die Mansschaft plaats. Op het spel staat de kwalificatie voor het EK 2020.

Samenwerking Tckl en Johan Cruijff Arena

In samenwerking met de Johan Cruijff Arena biedt Tckl een uniek arrangement aan voor zakelijke voetballiefhebbers. U kunt deze wedstrijd bekijken vanaf één van de mooiste plekken in de Johan Cruijff Arena: Café Johan. In deze grote skybox in de hoek van het stadion bekijkt u de wedstrijd vanaf business seats, met achter u de luxe van een eigen bar met onbeperkte consumptie.

Deze skybox is speciaal gericht op oranjesupporters met een zakelijke achtergrond. Kom alleen of samen met uw relaties, en ontmoet de andere fans van het Nederlands elftal. Wellicht legt u een connectie tijdens een ervaring die u altijd bij zal blijven!

Business arrangement

Om de ervaring compleet te maken, omvat dit arrangement:

  • 1 toegangskaart met business seat voor skybox Café Johan
  • 1 parkeerkaart (P1 ArenA, onder het stadion) per twee stoelen.
  • Binnenlands en buitenlands gedistilleerd (koffie, thee, wijn, bier, fris en sterke dranken);
  • Dinerbuffet met nader te bepalen koude en warme gerechten;
  • Broodje met warme snack in de rust;
  • Koude hapjes of bittergarnituur tijdens 3e helft;

 


Featured Post
afbeelding bewerken

Goedgevulde business seats bij daar-om.nl dankzij Tckl

Dennis Pettinga, eigenaar van het snelgroeiende online marketing bureau daar-om.nl, is trotse sponsor van Donar en FC Groningen. Zo hebben ze bij Donar elke wedstrijd business seats en bij de FC een gedeelde skybox. Ze gebruiken Tckl om uitnodigingen te versturen, maar ook om de wedstrijden onder de aandacht te brengen bij klanten en relaties.

“Tckl werkt gewoon. Punt.”

Niemand wil lege business seats

“Lege business seats, dat wil niemand. Dat betekent wel dat je als organisatie steeds aan de bak moet om mensen uit te nodigen voor wedstrijden. Bij ons werd dat wel eens vergeten en dat is echt zonde van het geld, maar ook van het moment. Met Tckl deel ik nu onze wedstrijden en wedstrijdkalender met de vraag wie waar graag naartoe zou willen. Uit verassende hoeken komt er dan interesse” vertelt Dennis.

Ter plekke tickets versturen

Dat de tickets vervolgens automatisch verschijnen in de app of per mail is ook winst, aldus Dennis. “Ik hoef nu niet meer eerst langs kantoor voor de tickets en we kunnen onze connecties ook op eigen gelegenheid naar wedstrijden laten gaan.” Daar-om.nl ziet de kaarten voor bijvoorbeeld de basketbalwedstrijden van Donar als mooie geste naar geïnteresseerden: “Laatst zat ik aan tafel bij een van onze klanten en vertelde enthousiast over de spannende wedstrijd die ik had gezien. Leek hen ook wel leuk, gaven ze aan. Toen kon ik ter plekke de tickets versturen. Later kreeg ik via Tckl chat nog een bedankje, ze hadden een mooie avond gehad. Makkelijker kan niet, toch?”

Tckl werkt gewoon. Punt.”

Het sponsorschap levert waardevolle momenten op, vindt Dennis. “Onze skybox is een geweldige setting om uitgebreider te praten met mensen die je niet of maar een beetje kent. We zijn zo regelmatig tot concrete afspraken en business gekomen. Het is informeel, er is genoeg om over te praten en de sfeer is altijd goed.” Dat Tckl het invullen van het sponsorschap makkelijker maakt, is voor Dennis evident: “We gaan Tckl binnenkort ook bij onze eigen klantevents inzetten. Nu moeten we een landingspagina maken, inschrijvingen kunnen ontvangen, die inschrijvingen beheren, afzeggingen verwerken en ga zo maar door. Tckl vangt dit allemaal af. Tckl werkt gewoon. Punt.” 

Meer info over Tckl.

Featured Post
Rabobank logo

Rabobank: “Het uitnodigen van gasten voor onze skybox gaat nu een stuk makkelijker”

Agatha Dooper is adviseur marketing en communicatie bij Rabobank Stad en Midden Groningen. Sinds het begin van het voetbalseizoen worden gasten voor de skybox bij FC Groningen uitgenodigd via Tckl. En dat bevalt goed, vertelt Agatha.

Groot pluspunt is de communicatie: ze reageren vanuit Tckl heel snel als we een vraag hebben en zijn eigenlijk altijd goed bereikbaar. Het is een waardevolle samenwerking gebleken.

Altijd en overal inzichtelijk wie komt en wie niet

“Voordat we met Tckl werkten, hielden we de genodigden bij in een Excelsheet en het was soms een uitdaging om de kaarten op tijd bij de gasten te bezorgen. Nu gaat dit allemaal automatisch en digitaal” aldus Agatha. “De wedstrijden worden per afdeling verdeeld. Ik coördineer vervolgens dat ze weten hoe Tckl werkt en kan goed meekijken hoe snel het uitnodigen gaat. Natuurlijk moeten alle partijen even wennen, ook onze gasten, maar dat gaat steeds gemakkelijker. Het is nu een stuk overzichtelijker en ik heb dat overzicht altijd en overal bij de hand in de app. Het is natuurlijk belangrijk dat de skybox goed gevuld is: het is voor ons een mooie manier om onze klanten beter te leren kennen. Samen kijken naar een wedstrijd en daarna napraten in een meer informele setting dan normaal helpt daar goed bij.”

Automatisch een persoonlijk bedankje

Mede op aangeven van de feedback van Agatha en collega’s bij de Rabobank, is er een nieuwe module uitgerold binnen Tckl. Met “workflow” worden het aantal contactmomenten uitgebreid. “Ik hecht contactmomenten als zo’n skyboxbezoek graag af door even een mailtje te sturen met een bedankje voor de aanwezigheid. Dat nu ook heel makkelijk vanuit Tckl en scheelt weer een extra administratieve stap voor ons. Wellicht gaan we Tckl voor meer events inzetten, het bevalt erg goed. Groot pluspunt is de communicatie: ze reageren vanuit Tckl heel snel als we een vraag hebben en zijn eigenlijk altijd goed bereikbaar. Het is een waardevolle samenwerking gebleken.”

Featured Post
Foto Aziz Payt

Launching customer Payt over Tckl: We besparen tijd en verrijken onze netwerkbijeenkomsten

Payt is trotse hoofdsponsor van FC Groningen. Hun skybox zit elke wedstrijd vol met enthousiaste klanten en relaties, zorgvuldig geselecteerd en uitgenodigd. Het selecteren doen ze zelf, voor het uitnodigen gebruiken ze Tckl. Ze waren zelfs de eerste klant, een zogenaamde launching customer. Aziz Al-Harazi, eigenaar en directeur van het snelgroeiende bedrijf in debiteurenbeheer, vertelt over hun ervaringen met Tckl.

Als je duizenden euro’s uitgeeft aan een skybox, maar wil beknibbelen op een tijdbesparende uitnodigingsmodule die een paar tientjes kost, dan heb je het wat mij betreft gewoon niet begrepen.”

Weg met de monsterexcelsheets en copy-paste

Aziz: “Tckl werkt voor ons om twee redenen. Het scheelt ons allereerst ontzettend veel tijd en gedoe. Voordat Tckl er was, hadden we een zelfgemaakte monsterexcelsheet waarin we alle uitnodigingen bijhielden, maar ook of iemand al had bevestigd, voor hoeveel personen en of er wel of niet een parkeerticket nodig was. Een keer per week verzonden we die gegevens naar de ticketafdeling. Dat was niet alleen veel werk, het was ook nog eens heel foutgevoelig. Nu we Tckl gebruiken, kunnen we precies zien wie er is uitgenodigd, of de uitnodiging is geaccepteerd en de tickets worden vervolgens vanzelf verstuurd. Ook eventuele afzeggingen zijn in een paar clicks geregeld. Maar het mooiste is eigenlijk dat onze gasten kunnen zien wie er nog meer komen.”

En die functie wordt veel gebruikt, weet Aziz. “Zelf bereid ik me ook altijd goed voor op netwerkgelegenheden. Ik vraag altijd wie er nog meer zijn, elke ontmoeting is immers potentieel een stapje verder naar succes. Nu kunnen onze gasten in de Tckl-app zien wie de andere genodigden zijn. Want het gaat ons niet alleen om een leuke middag of avond met onze relaties, we selecteren onze gasten zo dat er voor hen ook iets waardevols kan ontstaan. We krijgen, als onze gasten binnenkomen, vaak de opmerking dat ze hebben gezien dat er iemand te gast is die ze graag zouden willen ontmoeten. Dan stellen we ze gelijk aan elkaar voor.”

De skybox moet elke wedstrijd vol

Het Payt-team is doorlopend bezig met een zo optimaal mogelijke bezetting van hun skybox. “We gaan heel systematisch te werk, want een skybox is kostbaar. Die moet gewoon elke wedstrijd vol. Sowieso nodigen we altijd relaties uit die bij het gastteam horen. Die komen liever kennismaken tijdens een middagje voetbal dan aan een vergadertafel en dat vinden wij zelf ook leuker. Bovendien brengt het gezonde spanning in de box; er zijn in ieder geval altijd een paar mensen blij na de wedstrijd, ongeacht de uitslag” lacht Aziz.

Ook kijken ze naar de onderlinge samenstelling. Aziz: “Keiharde concurrenten nodigen we niet tegelijk uit, daar heeft niemand iets aan.” Tijdens de wedstrijd zelf is de sfeer informeel en ontspannen. “We heten iedereen welkom, leggen de huisregels uit, dan komt iemand van FC Groningen vertellen over de spelstrategie van die dag en genieten we van het voetbal en de gesprekken. Dat werkt voor ons het best.”

Soepele samenwerking met mooi resultaat

De positie als launching customer is vaak een complexe. Maar ook een hele belangrijke en interessante, vertelt Aziz: “Wij weten als geen ander hoe het is om iets te ontwikkelen dat nog niet bestaat. Dat gaat gepaard met hick-ups, bugs en soms een lange adem. In ons startjaar hebben wij zelf veel geluk gehad met een geduldige “eerste klant” waar we van konden leren. Door ons zo vroeg al aan Tckl te verbinden, konden we op onze beurt een innovatief concept helpen bij het doorontwikkelen en lanceren.”

Helemaal vlekkeloos gaat zo’n proces nooit, maar door in te zetten op een soepele samenwerking en goede communicatie is alles uiteindelijk goed verlopen met een mooi resultaat. “Wij zaten er heel dicht op, maar Tckl ook. Door die korte lijnen en hun snelle acties, hebben we samen in zeer korte tijd iets slims en waardevols gebouwd dat ons veel tijd bespaart, maar ook verdieping brengt in onze netwerkmomenten.”

Inmiddels hebben meer sponsoren ontdekt welke waarde Tckl toevoegt. Terecht, vindt Aziz. “Als je duizenden euro’s uitgeeft aan een skybox, maar wil beknibbelen op een tijdbesparende uitnodigingsmodule die een paar tientjes kost, dan heb je het wat mij betreft gewoon niet begrepen.”

Benieuwd naar wat Tckl voor jouw organisatie kan betekenen? Neem contact op via 085-3035814, of mail naar info@tckl.nl.

Featured Post
Gasten van Tckl aan het netwerken tijdens een wedstrijd van FC Groningen

8 tips voor een optimaal resultaat tijdens het netwerken

Krijg je een uitnodiging om een businessruimte tijdens bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd of een concert te bezoeken? Dan zit je in de ideale situatie om te netwerken. Maar veel mensen voelen zich hier niet prettig bij. Ze doen het niet regelmatig en vinden netwerken moeilijk. Hoe maak je van een netwerkevent toch een succes? Met deze 8 tips gaat je dat zeker lukken.

1. Bereid je voor

Het succes van netwerken begint bij de voorbereiding. Zorg van te voren dat je weet wie er aanwezig zullen zijn tijdens het event. Zitten hier mensen tussen die interessant zijn voor jou? Bedenk hoe je voor hen nuttig kunt zijn. Wanneer je de uitnodiging via Tckl ontvangt, kun je zien wie er nog meer aanwezig zullen zijn. Maak een account aan, open het event en de aanwezigen komen in beeld. Is er geen gastenlijst? Je kent altijd degene die je heeft uitgenodigd. Laat je door hem of haar introduceren bij andere aanwezigen.

2. Op tijd aanwezig

Netwerken doe je voornamelijk voorafgaand en na afloop van een event. Tijdens een wedstrijd, voorstelling of concert neemt iedereen doorgaans plaats op de business tribune om het event te bekijken. Vraag de gastheer hoe laat je wordt verwacht en wees op tijd aanwezig. Dit geeft je de mogelijkheid om in eerste instantie nog even met hem te praten voordat hij wordt opgeslokt door andere gasten.

3. Straal zelfvertrouwen uit

Voel je je ongemakkelijk voorafgaand aan een netwerkevent? Dat is helemaal niet nodig. Er zijn waarschijnlijk veel meer mensen aanwezig die zich net als jou ongemakkelijk voelen tijdens het netwerken. Door netjes gekleed te gaan (een mooi overhemd, nette spijkerbroek, keurige schoenen zijn meestal al genoeg of een stijlvolle jurk), zul je je al veel meer op je plek voelen. Tover een glimlach op je gezicht en trek daarmee anderen aan. En vergeet niet: je kent in ieder geval de gastheer van het event die je heeft uitgenodigd.

4. Stel je open voor alle gasten

Voorafgaand aan het event heb je je voorgenomen om met enkele aanwezigen te praten. Staar je hier niet op blind en stel je open voor de andere aanwezigen. Mogelijk hebben zij jou iets te bieden of levert het je onverwacht iets op.

5. Er is altijd een gespreksonderwerp

Weet je niet goed waar je over kunt praten met de gasten die op het netwerkevent aanwezig zijn? Er zijn altijd twee gemeenschappelijke overeenkomsten: het event waar jullie aanwezig zijn en dezelfde gastheer die jullie heeft uitgenodigd. Dit kan een goede aanzet zijn om het gesprek vervolgens in een zakelijke richting te dirigeren.

6. Luister

Stoor jij je altijd aan die mensen die brallen over hun successen? Je bent zeker niet de enige. Netwerken is niet jezelf verkopen, maar vooral luisteren. Wees geïnteresseerd in je gesprekspartners en stel vragen over hun zakelijke activiteiten.

7. Gratis advies

Netwerken is als geven en nemen. Heeft je gesprekspartner een probleem en jij hebt kennis op dat gebied? Toon je kennis, adviseer en vertel hoe jij hier behulpzaam bij kan zijn. Onthoud: Een netwerkevent is niet de plek om deals te sluiten, maar juist een plek om te zaaien. Dit kan op de langere termijn resultaat opleveren.

8. Follow up

Heb je tijdens het event zinvolle gesprekken gevoerd met aanwezigen? Zorg voor de follow up. Neem binnen enkele werkdagen na het event contact op om een vervolgafspraak te maken. Dit is hét moment om te gaan kijken wat jullie werkelijk voor elkaar kunnen betekenen en het moment om aan een deal te gaan werken.

Visitekaartjes

Het is tijdens het netwerken handig om visitekaartjes uit te wisselen. Regelmatig wordt dit echter vergeten. Ben je via Tckl uitgenodigd, dan kun je in de app kun je zien wie de andere aanwezigen waren. Via de chat kun je degene aanspreken waarmee je tijdens het event zo interessant hebt gesproken.

Niet met iedereen gesproken?

De kans is groot dat je tijdens het netwerkevent niet met alle aanwezigen hebt gesproken. Misschien was degene die je wilde spreken net met iemand anders in gesprek, of had je gewoon niet voldoende tijd om iedereen te zien. Met Cards van Tckl kun je na afloop van een event precies zien wie er de afgelopen tijd op dezelfde events aanwezig waren als jij. Zitten daar interessante mensen tussen? Door digitale business cards van interessante connecties te bewaren, krijgen zij een melding dat iemand interesse in hen heeft. Bewaart hij of zij jouw digitale business card ook? Dan hebben jullie een match en kunnen jullie via Tckl alsnog contact met elkaar leggen.

Featured Post
Schermafbeelding Tckl events

Plus 1: Laat je relatie een extra gast meebrengen via Tckl

Wil je een relatie extra op zijn gemak laten voelen tijdens een business event of ben je op zoek naar een verrassende gast? Geef bij een uitnodiging een ‘plus 1’, waarmee jouw gast zelf iemand kan uitnodigen om mee te nemen.

Een bezoek aan een netwerkevent kan voor mensen vrij intimiderend zijn wanneer ze er niemand kennen. Dit verandert voor veel mensen wanneer ze een vertrouwd iemand mee mogen brengen. Daarom bieden wij in Tckl de mogelijkheid tot een ‘plus 1’. Wanneer je uitnodigingen verstuurt voor je event, kun je beslissen om iemand de mogelijkheid te geven om een gast naar eigen keus mee te nemen.

Natuurlijk kun je ook afspraken hebben gemaakt dat jouw gast meerdere relaties mag meebrengen. Dit is mogelijk in Tckl. Geef bij het versturen van de uitnodiging aan hoeveel tickets jouw relatie ontvangt. Via de app kan hij ze verspreiden onder de relaties die hij wil meenemen.

Download nu Tckl in App Store of Google Play Store en start met uitnodigen van relaties voor events waar jij over business tickets beschikt.

Featured Post
Deel je event nu op social media

Deel jouw evenementen via Tckl en vind je ideale gasten

Veel business seat houders hebben regelmatig moeite met het vinden van relevante relaties die met hen mee willen naar een evenement. Ze krijgen daardoor afwijzingen of kiezen ervoor om iemand mee te nemen die zakelijk gezien minder interessant is. Zonde! In Tckl geven we je de kans om je relaties te laten aangeven in welke van jouw events zij geïnteresseerd zijn.

Vraag je iemand mee te gaan naar een voetbalwedstrijd op zondag, maar je relatie hecht veel waarde aan de zondagsrust, dan bedankt hij waarschijnlijk voor de uitnodiging. Net als degene die wordt uitnodigt voor een theatervoorstelling, maar helemaal niets met theater heeft. Je bent niet de eerste die dit overkomt.

Social share

Het is onmogelijk om alle interesses van je relaties te kennen en dat is ook helemaal niet nodig. In Tckl hebben we hiervoor ‘social share’ ontwikkeld. Door de evenementen waar je business seats hebt te delen met je relaties op LinkedIn, Twitter, Facebook, WhatsApp of in een mailtje, kunnen je relaties zelf aangeven of zij een evenement willen bezoeken. Ze kunnen met één druk op de knop aangeven dat ze geïnteresseerd zijn. Jij krijgt een keurig overzicht van de mensen die interesse hebben en hoeft alleen nog te kiezen wie je daadwerkelijk meeneemt.

Door een event te delen op social media, kun je verrassende meldingen van interesse ontvangen van mensen waarvan je het niet verwacht. Je bent niet verplicht om hen uit te nodigen. Neem je iemand niet mee? Je kent nu wel zijn of haar interesse. Mogelijk is hij of zij een goede optie om mee te nemen naar een volgend event.

Shortlist

De kans is groot dat je meer likes voor een wedstrijd ontvangt, dan dat je business tickets hebt. In Tckl hebben we hiervoor een handige tool ontwikkeld: de shortlist. Plaats geïnteresseerden op de shortlist en beslis enkele dagen voor een duel wie er met jou mee gaat.

Lees ook: Shortlist in Tckl maakt uitnodigen eenvoudiger

Featured Post
Shortlist Tckl

Shortlist in Tckl maakt uitnodigen eenvoudiger

Het uitnodigen van relaties voor een event is een kwestie van nadenken. Je hebt een beperkt aantal business tickets voor een grote groep relaties die je mee zou kunnen nemen. Met Tckl maak je het overzichtelijk door per evenement een shortlist met relaties te maken.

Voor business seat houders is het een bekende terugkerende vraag: wie neem je mee naar welk evenement? Door daar van te voren over na te denken, maak je het jezelf veel eenvoudiger.

Tckl biedt overzicht met shortlist

Lijstjes bieden overzicht. In Tckl hebben we een feature ontwikkeld waarmee je voor elk van jouw evenementen overzicht kunt creëren: de shortlist. Een shortlist is een lijst van mensen die je overweegt om uit te nodigen, maar waarover je nog geen definitieve keuze hebt gemaakt. Je relaties weten niet dat je hem of haar op de lijst hebt gezet, dus je hoeft je niet verplicht te voelen iemand uit te nodigen.

Met de shortlist kun je ver vooruit werken. Voor alle evenementen op jouw kalender kun je al maanden van te voren relaties op de lijst plaatsen. Heb je een ingeving? Zoek hem op tussen je contacten en plaats hem op de lijst van potentiële uitnodigingen.

In de weken voorafgaand aan het event kun je nogmaals een afweging maken tussen de mensen die je hebt genomineerd voor een mogelijke uitnodiging. Wie neem je daadwerkelijk mee? Welke gasten passen goed bij elkaar? Doordat je voorafgaand aan het evenement hebt nagedacht, hoef je nu nog slechts een keuze te maken uit de namen op jouw lijst. Kan er iemand van de genodigden onverhoopt niet? Maak het jezelf gemakkelijk en nodig iemand uit die al op je shortlist stond, maar die op het laatste moment afviel.

Handig tijdens het werken in teamverband

De shortlist is erg handig wanneer je in Tckl als een team werkt. Collega’s kunnen in de aanloop naar een event los van elkaar relaties op de shortlist plaatsen. Later volgt de definitieve gastenlijst. Je kunt van iedereen die op de shortlist staat zien door welk team member hij erop is geplaatst.

Op dit moment kun je alleen gebruikers van Tckl op de shortlist plaatsen. De feature is daarom ook ideaal om te gebruiken na het inventariseren van interesse. Laat iemand weten dat hij graag mee wil naar een event, dan verschijnt hij automatisch bij het event onder ‘Interested’. Van daaruit kun je iemand eenvoudig op een shortlist plaatsen óf direct uitnodigen.

Featured Post

New Heroes Basketball: ‘Populariteit basketbal in Nederland groeit’

New Heroes vs Forward Lease Rotterdam

De Dutch Basketball League zit in de groei. De competitie gaat zaterdag van start met tien teams. Oudgediende daartussen is 17-voudig landskampioen New Heroes Basketball uit Den Bosch. Manager operations Bart Mees van de Bosschenaren ziet de populariteit van het basketbal onder publiek en bedrijven groeien. “Het is voor ondernemers een mooi uitje om relaties mee naartoe te nemen.”

Komend seizoen worden er per club meer thuiswedstrijden gespeeld dan in de afgelopen twee jaar. Dankzij de nieuwe ploegen Den Helder Suns (sinds 2017-2018) en Dutch Windmills uit Dordrecht is de eredivisie gegroeid naar tien teams. De clubs treffen elkaar in de reguliere competitie vier keer, waarvan twee keer in eigen hal.

Goede resultaten internationaal

“Het gaat goed met het Nederlandse basketbal”, concludeert Mees. “Donar uit Groningen presteerde afgelopen seizoen uitstekend in Europa. Daarnaast doet het nationale team het goed, presteren de 3×3 basketballers geweldig en werden de rolstoelbasketballers wereldkampioen. Dat zijn allemaal positieve ontwikkelingen die goed zijn voor de sport. Andere clubs in Nederland spiegelen zich aan de successen en verbeteren hun organisatie om hierin mee te gaan.”

Mees ziet niet alleen de publieke belangstelling voor de sport toenemen, ook steeds meer sponsors weten het basketbal te vinden. “Basketbal heeft een sponsor veel te bieden. Rond de wedstrijden zijn er veel momenten dat er aandacht aan een sponsor kan worden besteed. Dat is heel anders dan bijvoorbeeld in het voetbal. Daarnaast zijn de spelers veel eenvoudiger te regelen voor promotionele activiteiten.”

Mooie avond uit met relaties

Ook de sfeer die rond de basketbalwedstrijden hangt, is volgens Mees belangrijk. “De wedstrijden gaan snel. Er zijn veel juichmomenten en tussendoor wordt het publiek bijvoorbeeld vermaakt door cheerleaders en met muziek. Het is een soort van lifestyle. Dat maakt het voor sponsors een mooie avond uit om relaties mee naartoe te nemen.”

De laatste twee jaren heeft New Heroes Basketball behoorlijk geïnvesteerd in de beleving rondom de thuiswedstrijden. Daar plukt de club nu de vruchten van. Er komt meer publiek naar De Maaspoort en de business club groeide afgelopen jaar van 50 naar 150 leden. “We krijgen tegenwoordig zelfs aanmeldingen van ondernemers die sponsor willen worden, zonder dat wij ze hebben benaderd.”

Alle wedstrijden Dutch Basketball League in Tckl

Het basketbalseizoen start zaterdag 6 oktober met de Supercup tussen Donar en ZZ Leiden en de wedstrijden Den Helder Suns – Aris Leeuwarden en New Heroes – Feyenoord Basketball. Heb je business seats bij een van de Nederlandse eredivisieclubs? Begin nu met het uitnodigen van relaties voor de competitiewedstrijden van jouw team. Alle wedstrijden van elke club in de Dutch Basketball League staan in Tckl. Deel de wedstrijden waar jij business tickets voor hebt via onze app op jouw social media accounts en ontdek welke van jouw relaties interesse hebben om met je mee te gaan. Onder meer verschillende sponsors van Donar profiteren al van de eenvoud van ons systeem.

(foto: New Heroes Basketball)

Featured Post