Klantcases

Lees de ervaringen van onze gebruikers en ontdek hoe Tckl ook u kan helpen bij het uitnodigen van zakelijke gasten voor uw business seats.

Allure Energie: “Binnen één maand al veel tijd bespaard”

Jimmy Jaeggi is klantadviseur bij Allure Energie, de huidige shirtsponsor van FC Groningen. Zij hebben een eigen skybox waar per wedstrijd 15 gasten worden uitgenodigd.

In no-time in gebruik genomen

De tijd om Tckl eigen te maken en binnen de organisatie in gebruik te nemen noemt Allure Energie “minimaal”. Eenmalig de gegevens van je gasten opvoeren en vervolgens verloopt het bijna vanzelf. Zeven dagen voorafgaand aan de wedstrijd worden automatisch de tickets en parkeerkaarten aan de gasten gekoppeld en toegestuurd.

“Wallet, wat een gemak!”

Tckl maakt tickets van FC Groningen beschikbaar in ‘Wallet’. Voor Jimmy Jaeggi is deze functie, naast de verlichting in de ‘uitnodig-rompslomp’ wat het verschil maakt. Zodra een gast zijn e-ticket heeft ontvangen kan deze worden opgeslagen in de Wallet. Net zoals in de luchtvaartindustrie krijg je het e-ticket automatisch gepusht naar je telefoon zodra je in de buurt bent van het stadion. Wallet werkt altijd, ook zonder internetverbinding.

Jimmy Jaeggi: “Tckl is tijdsbesparend en gemakkelijk. De tickets worden automatisch verstuurd en vanaf je mail kan je eenvoudig de tickets verplaatsen naar je Wallet en dit bij de ingang via je telefoon laten scannen”.

Uitbreiding na de eerste wedstrijd

Hoewel Allure Energie nog relatief kort gebruik maakt van Tckl levert het nu al veel op en hebben zij het gebruik uitgebreid.

“Wij gebruiken Tckl nu ruim één maand en het bevalt ons zeer goed. De tijdsbesparing is groot, nu al. Daarnaast hebben wij ook business seats op het TKP ereterras. Na de eerste wedstrijd gasten te hebben uitgenodigd voor onze skybox via Tckl, hebben wij besloten om de business seats van het TKP Ereterras ook direct via Tckl te gaan beheren.”

Jimmy Jaeggi, telemarketeer en klantadviseur
Featured Post
Herman Schonewille - Nomilk2day sponsorship skybox business seats uitnodigen

Nomilk2day: “De ‘hassle’ van hardcards is nu verleden tijd. Eigenlijk zou elke skyboxhouder Tckl moeten gebruiken”

Herman Schonewille is al vanaf de beginjaren bekend met Tckl. Destijds was hij account manager bij FC Groningen.  “We hadden vanuit de club een pilot gedraaid om Tckl in te zetten voor het vullen van de skyboxen. Het resultaat was dat sponsoren zoals Payt, Effektief en Rabobank vaste klant zijn geworden”.

Gemak en eenvoud

Tegenwoordig is Herman werkzaam bij headhuntersbureau Nomilk2day als senior consultant. Nomilk2day heeft een gedeelde skybox bij sc Heerenveen waar zij vier business seats hebben. “Ik kende Tckl natuurlijk al vanuit mijn FC Groningen tijd, daar stond ik aan de clubkant. Pas toen we Tckl bij Nomilk2day zijn gaan gebruiken, dus vanuit de sponsoren kant, ben ik echt enthousiast geworden. Toen ervaarden we het gemak dat Tckl oplevert. Dat komt vooral doordat het zo eenvoudig in gebruik is. Het spreekt eigenlijk voor zich. Je klikt er zo doorheen.”

“We besparen nu veel tijd”

Het hebben van fysieke tickets ervaart Herman als onhandig en eigenlijk ook niet meer van deze tijd. De tickets digitaal kunnen versturen is waar de echte winst zit. “Hardcards vind ik een gedoe. Tickets opsturen naar klanten, hopen dat ze op tijd aankomen. Vervolgens moeten de tickets en parkeerkaarten weer terug gestuurd worden. Tckl neemt die hele ‘hassle’ volledig uit handen. Het scheelt ons een hele hoop tijd. Onze office manager zorgt dat onze gasten op tijd worden uitgenodigd en mailt de tickets naar hen toe. Wij spreken een tijd af met onze klanten bij de ingang en ‘that’s it’. Het scheelt ons een hele hoop tijd en eigenlijk zijn onze business seats altijd gevuld. Eigenlijk zou elke houder van een skybox of business seats Tckl moeten gebruiken”.

Flexibileit en verbinden van ondernemers

Herman ziet een verschuiving plaatsvinden in behoeftes van bedrijven en ondernemers. “Ik zie zeker toekomst in het eenmalig kunnen afnemen van een skybox of een aantal business seats. Zowel bij je favoriete club, een keer bij het Nederlands elftal of je eigen club in het stadion van de tegenpartij.

“Eenmalige zakelijke arrangementen afnemen biedt flexibiliteit en gemak. Hierdoor kunnen bedrijven hun zakelijke gasten steeds verrassen met nieuwe evenementen. Het verbinden van ondernemers en bedrijven, daar gaat het om”.

Herman Schonewille, senior consultant Sales & Marketing

Zo heeft Nomilk2day vorig jaar een zakelijk arrangement afgenomen bij Tckl: de EK kwalificatiewedstrijd tussen Nederland en Duitsland. “Want uiteindelijk gaat het om het verbinden van ondernemers en bedrijven. Dat Tckl dit soort evenementen nu ook op deze manier aanbiedt is een logische aanvulling en biedt meer nieuwe mogelijkheden.”

Featured Post

Aannemersbedrijf Souren B.V.: “Tckl brengt mij gemak, het scheelt een hoop tijd en is gewoon een leuke tool om mee te werken”

Ondernemer Kamil Souren van aannemersbedrijf Souren B.V. uit Voorburg neemt al ruim vier jaar zijn zakelijke relaties mee naar één van de skyboxen van ADO Den Haag. Hij deelt daar een skybox met andere ondernemers en nodigt zelf drie á vier gasten per keer uit.

“Het uitdelen van de toegangstickets en parkeertickets was altijd een hele klus. Ik reed bij mijn klanten langs om de kaarten uit te delen. Dat hoeft nu niet meer”.

Kamil Souren, eigenaar aannemersbedrijf Souren B.V.

Binnen de gedeelde skybox zijn de taken verdeeld. Waar anderen verantwoordelijk zijn voor bijvoorbeeld de catering en aankleding, heeft Kamil de organisatie en verdeling rondom de tickets onder zijn hoede. “Ik krijg de tickets van ADO Den Haag en verdeel deze onder de andere skyboxhouders. Dat was voorheen best wel een klus, ik moest zowel de tickets naar de andere skyboxhouders brengen als naar mijn eigen klanten. Op een gegeven moment heb ik bij de club aangekaart of dit misschien ook op een andere, betere manier zou kunnen”.  ADO Den Haag zag dit zelf ook en sinds begin van het seizoen 2019/2020 introduceerden zij Tckl onder alle skyboxhouders. Kamil was gelijk enthousiast.

“Ik communiceer met mijn klanten veel via Whatsapp. Dat ik hen de toegangstickets ook via Whatsapp kan versturen vind ik echt heel handig’.

“We hoeven tegenwoordig ook niet meer op elkaar te wachten bij de ingang van het stadion om de kaarten te overhandigen of snel nog even naar beneden rennen omdat iemand wat later is dan verwacht. Het is een handige tool, leuk om mee te werken en het is ook heel logisch dat het er is. Dit is wat ik naar op zoek was”.

‘Het contact met Tckl is ook prettig. Professioneel en persoonlijk”

Naar zijn eigen klanten toe probeert Kamil altijd open en persoonlijk te zijn.
“Dat waardeer ik ook zeer aan Tckl. Ze zijn enorm servicegericht, praktisch ingesteld en persoonlijk. Ik word gewoon blij van Tckl”.

Featured Post

Innova Energie: “Het uitnodigen gaat bijna als vanzelf”

Nick Schavemaker is salesmanager bij Innova Energie en gebruikt vanaf begin van dit seizoen Tckl voor het uitnodigen van hun relaties. Innova Energie heeft een skybox bij ADO Den Haag. Hier kunnen iedere wedstrijd 26 mensen worden uitgenodigd.

“Of het nu gaat om het vullen van een skybox of het andere bedrijfsevenementen, ik zou andere organisaties die regelmatig groepen mensen uitnodigen zeker aanraden Tckl te gebruiken“.

Nick Schavemaker, salesmanager bij Innova Energie

Tijdswinst en gemak

Met ruim 225 uitnodigen te hebben verstuurd heeft Nick inmiddels geruime ervaring opgedaan met het gebruik van Tckl. Nick Schavemaker vertelt: “Voordat we Tckl gebruikten was dit een tijdrovende en omslachtige klus. Zonder dat je het door hebt ben je iedere wedstrijd uren bezig. Het begint met het benaderen van mensen, de gastenlijsten bijwerken, gasten informeren en natuurlijk tickets verdelen. Met Tckl gaat dit helemaal anders. Je stelt een gastenlijst samen en het uitnodigen gaat bijna als vanzelf.”

Naast dat Tckl sponsoren ontzorgt in het uitnodigen, staan natuurlijk juist de gasten van de sponsoren en hun beleving centraal. “Mijn gasten ontvangen een keurige uitnodiging, zien alle informatie over de wedstrijd en na accepteren krijgen ze automatisch de juiste toegang- en parkeertickets. We krijgen positieve reacties van onze gasten. Ook het aanvragen van extra tickets gaat snel. Wanneer ik een keer meer dan 26 mensen wil uitnodigen, gaat heel eenvoudig in Tckl.”

Goede service

Ook over de service en het contact is Nick Schavemaker zeer te spreken: “Voor vragen kan ik altijd direct terecht bij Tckl. Ze reageren snel en denken goed mee.”

Featured Post
logo Effektief blauw

Effektief: “Tckl helpt bij overzicht van sponsortickets”

Effektief is Tckl-klant van het eerste uur en heeft op die manier waardevol meegebouwd aan het systeem. Met opdrachtgevers door heel Nederland, waaronder Koninklijk Theater Carré, AFC Ajax en AFAS Live en FC Groningen, heeft het succesvolle schoonmaakbedrijf inmiddels verschillende sponsorovereenkomsten. Dat maakt het managen van de sponsortickets soms een uitdaging. Anna van Walbeek, directie-assistente bij Effektief, vertelt over hoe Tckl hierin helpt.

“Tckl is voor ons een overzichtelijke monitor om te zien wie er waar is uitgenodigd en om de verschillende tickets te managen.”

Anna van Walbeek, directie-assistente bij Effektief

Inzicht in interesses

Anna: “De uitnodigingen en administratie rondom de sponsortickets van onze drie skyboxen regelen we momenteel via Tckl. Ik heb zo een goed overzicht van de gastenlijst en via Tckl kan ik heel eenvoudig relaties uitnodigen, tickets toekennen en deze worden automatisch een paar dagen voorafgaand aan de wedstrijd door Tckl verstuurd. Niet alleen de skyboxtickets trouwens, ook de parkeertickets en tickets voor onze Business Seats gaan digitaal naar onze relaties.”

Maar ook op een ander niveau heeft Tckl meerwaarde: “Doordat onze relaties aan kunnen geven welke events ze interessant vinden om te bezoeken, kunnen we gerichter uitnodigen. Soms is er bijvoorbeeld een afzegging, of krijgen we extra kaarten voor een wedstrijd. Het is dan al inzichtelijk wie we er blij mee kunnen maken.” Het zou mooi zijn als we in de toekomst ook onze sponsortickets bij bijvoorbeeld AFAS Live en Koninklijk Theater Carré via Tckl kunnen beheren.

Samen optrekken in de ontwikkeling

“Omdat Effektief heel snel is gegroeid, ook in onze sponsorships, is het soms nog zoeken hoe we het zo efficiënt en effectief mogelijk in kunnen richten. De samenwerking met Tckl biedt daarbij interessante tools en brengt ons op ideeën. Bijvoorbeeld de mogelijkheid om eventkalenders vanuit het systeem te delen waarin niet alleen voetbal maar ook de muziek- en theaterevenementen staan waar Effektief tickets voor heeft.

Ook de nieuwe functionaliteit waarmee je in de aan- en afloop van een event makkelijk kunt communiceren met genodigden, is een voorbeeld van een mooi samenspel tussen behoeften en uitwerking. Ik moet ook zeggen dat de communicatie met Tckl prettig verloopt. Als ik een vraag heb of een functionaliteit mis dan krijg ik snel antwoord. Ook denken de medewerkers van Tckl goed mee in onze wensen en hun mogelijkheden.”

De waarde van sponsorships voor Effektief

“Sponsorship geeft verdieping met onze opdrachtgevers waar we sponsoren. We zijn partners, waarbij we beide continue zoeken naar doorontwikkeling en best practices. Het levert ook contacten met andere sponsoren op, waarbij we leren van elkaar. Ook gebruiken we de locaties die we sponsoren voor verbinding met andere opdrachtgevers van ons. Dit door ze informeel te spreken en kennis te laten maken hoe we schoonmaak op die locatie inrichten en uitvoeren. Wij zien sponsorship drieledig en dat vinden we waardevol.”

Featured Post
afbeelding bewerken

Goedgevulde business seats bij daar-om.nl dankzij Tckl

Dennis Pettinga, eigenaar van het snelgroeiende online marketing bureau daar-om.nl, is trotse sponsor van Donar en FC Groningen. Zo hebben ze bij Donar elke wedstrijd business seats en bij de FC een gedeelde skybox. Ze gebruiken Tckl om uitnodigingen te versturen, maar ook om de wedstrijden onder de aandacht te brengen bij klanten en relaties.

“Tckl werkt gewoon. Punt.”

Niemand wil lege business seats

“Lege business seats, dat wil niemand. Dat betekent wel dat je als organisatie steeds aan de bak moet om mensen uit te nodigen voor wedstrijden. Bij ons werd dat wel eens vergeten en dat is echt zonde van het geld, maar ook van het moment. Met Tckl deel ik nu onze wedstrijden en wedstrijdkalender met de vraag wie waar graag naartoe zou willen. Uit verassende hoeken komt er dan interesse” vertelt Dennis.

Ter plekke tickets versturen

Dat de tickets vervolgens automatisch verschijnen in de app of per mail is ook winst, aldus Dennis. “Ik hoef nu niet meer eerst langs kantoor voor de tickets en we kunnen onze connecties ook op eigen gelegenheid naar wedstrijden laten gaan.” Daar-om.nl ziet de kaarten voor bijvoorbeeld de basketbalwedstrijden van Donar als mooie geste naar geïnteresseerden: “Laatst zat ik aan tafel bij een van onze klanten en vertelde enthousiast over de spannende wedstrijd die ik had gezien. Leek hen ook wel leuk, gaven ze aan. Toen kon ik ter plekke de tickets versturen. Later kreeg ik via Tckl chat nog een bedankje, ze hadden een mooie avond gehad. Makkelijker kan niet, toch?”

Tckl werkt gewoon. Punt.”

Het sponsorschap levert waardevolle momenten op, vindt Dennis. “Onze skybox is een geweldige setting om uitgebreider te praten met mensen die je niet of maar een beetje kent. We zijn zo regelmatig tot concrete afspraken en business gekomen. Het is informeel, er is genoeg om over te praten en de sfeer is altijd goed.” Dat Tckl het invullen van het sponsorschap makkelijker maakt, is voor Dennis evident: “We gaan Tckl binnenkort ook bij onze eigen klantevents inzetten. Nu moeten we een landingspagina maken, inschrijvingen kunnen ontvangen, die inschrijvingen beheren, afzeggingen verwerken en ga zo maar door. Tckl vangt dit allemaal af. Tckl werkt gewoon. Punt.” 

Meer info over Tckl.

Featured Post
Rabobank logo

Rabobank: “Het uitnodigen van gasten voor onze skybox gaat nu een stuk makkelijker”

Agatha Dooper is adviseur marketing en communicatie bij Rabobank Stad en Midden Groningen. Sinds het begin van het voetbalseizoen worden gasten voor de skybox bij FC Groningen uitgenodigd via Tckl. En dat bevalt goed, vertelt Agatha.

Groot pluspunt is de communicatie: ze reageren vanuit Tckl heel snel als we een vraag hebben en zijn eigenlijk altijd goed bereikbaar. Het is een waardevolle samenwerking gebleken.

Altijd en overal inzichtelijk wie komt en wie niet

“Voordat we met Tckl werkten, hielden we de genodigden bij in een Excelsheet en het was soms een uitdaging om de kaarten op tijd bij de gasten te bezorgen. Nu gaat dit allemaal automatisch en digitaal” aldus Agatha. “De wedstrijden worden per afdeling verdeeld. Ik coördineer vervolgens dat ze weten hoe Tckl werkt en kan goed meekijken hoe snel het uitnodigen gaat. Natuurlijk moeten alle partijen even wennen, ook onze gasten, maar dat gaat steeds gemakkelijker. Het is nu een stuk overzichtelijker en ik heb dat overzicht altijd en overal bij de hand in de app. Het is natuurlijk belangrijk dat de skybox goed gevuld is: het is voor ons een mooie manier om onze klanten beter te leren kennen. Samen kijken naar een wedstrijd en daarna napraten in een meer informele setting dan normaal helpt daar goed bij.”

Automatisch een persoonlijk bedankje

Mede op aangeven van de feedback van Agatha en collega’s bij de Rabobank, is er een nieuwe module uitgerold binnen Tckl. Met “workflow” worden het aantal contactmomenten uitgebreid. “Ik hecht contactmomenten als zo’n skyboxbezoek graag af door even een mailtje te sturen met een bedankje voor de aanwezigheid. Dat nu ook heel makkelijk vanuit Tckl en scheelt weer een extra administratieve stap voor ons. Wellicht gaan we Tckl voor meer events inzetten, het bevalt erg goed. Groot pluspunt is de communicatie: ze reageren vanuit Tckl heel snel als we een vraag hebben en zijn eigenlijk altijd goed bereikbaar. Het is een waardevolle samenwerking gebleken.”

Featured Post
Foto Aziz Payt

Launching customer Payt over Tckl: We besparen tijd en verrijken onze netwerkbijeenkomsten

Payt is trotse hoofdsponsor van FC Groningen. Hun skybox zit elke wedstrijd vol met enthousiaste klanten en relaties, zorgvuldig geselecteerd en uitgenodigd. Het selecteren doen ze zelf, voor het uitnodigen gebruiken ze Tckl. Ze waren zelfs de eerste klant, een zogenaamde launching customer. Aziz Al-Harazi, eigenaar en directeur van het snelgroeiende bedrijf in debiteurenbeheer, vertelt over hun ervaringen met Tckl.

Als je duizenden euro’s uitgeeft aan een skybox, maar wil beknibbelen op een tijdbesparende uitnodigingsmodule die een paar tientjes kost, dan heb je het wat mij betreft gewoon niet begrepen.”

Weg met de monsterexcelsheets en copy-paste

Aziz: “Tckl werkt voor ons om twee redenen. Het scheelt ons allereerst ontzettend veel tijd en gedoe. Voordat Tckl er was, hadden we een zelfgemaakte monsterexcelsheet waarin we alle uitnodigingen bijhielden, maar ook of iemand al had bevestigd, voor hoeveel personen en of er wel of niet een parkeerticket nodig was. Een keer per week verzonden we die gegevens naar de ticketafdeling. Dat was niet alleen veel werk, het was ook nog eens heel foutgevoelig. Nu we Tckl gebruiken, kunnen we precies zien wie er is uitgenodigd, of de uitnodiging is geaccepteerd en de tickets worden vervolgens vanzelf verstuurd. Ook eventuele afzeggingen zijn in een paar clicks geregeld. Maar het mooiste is eigenlijk dat onze gasten kunnen zien wie er nog meer komen.”

En die functie wordt veel gebruikt, weet Aziz. “Zelf bereid ik me ook altijd goed voor op netwerkgelegenheden. Ik vraag altijd wie er nog meer zijn, elke ontmoeting is immers potentieel een stapje verder naar succes. Nu kunnen onze gasten in de Tckl-app zien wie de andere genodigden zijn. Want het gaat ons niet alleen om een leuke middag of avond met onze relaties, we selecteren onze gasten zo dat er voor hen ook iets waardevols kan ontstaan. We krijgen, als onze gasten binnenkomen, vaak de opmerking dat ze hebben gezien dat er iemand te gast is die ze graag zouden willen ontmoeten. Dan stellen we ze gelijk aan elkaar voor.”

De skybox moet elke wedstrijd vol

Het Payt-team is doorlopend bezig met een zo optimaal mogelijke bezetting van hun skybox. “We gaan heel systematisch te werk, want een skybox is kostbaar. Die moet gewoon elke wedstrijd vol. Sowieso nodigen we altijd relaties uit die bij het gastteam horen. Die komen liever kennismaken tijdens een middagje voetbal dan aan een vergadertafel en dat vinden wij zelf ook leuker. Bovendien brengt het gezonde spanning in de box; er zijn in ieder geval altijd een paar mensen blij na de wedstrijd, ongeacht de uitslag” lacht Aziz.

Ook kijken ze naar de onderlinge samenstelling. Aziz: “Keiharde concurrenten nodigen we niet tegelijk uit, daar heeft niemand iets aan.” Tijdens de wedstrijd zelf is de sfeer informeel en ontspannen. “We heten iedereen welkom, leggen de huisregels uit, dan komt iemand van FC Groningen vertellen over de spelstrategie van die dag en genieten we van het voetbal en de gesprekken. Dat werkt voor ons het best.”

Soepele samenwerking met mooi resultaat

De positie als launching customer is vaak een complexe. Maar ook een hele belangrijke en interessante, vertelt Aziz: “Wij weten als geen ander hoe het is om iets te ontwikkelen dat nog niet bestaat. Dat gaat gepaard met hick-ups, bugs en soms een lange adem. In ons startjaar hebben wij zelf veel geluk gehad met een geduldige “eerste klant” waar we van konden leren. Door ons zo vroeg al aan Tckl te verbinden, konden we op onze beurt een innovatief concept helpen bij het doorontwikkelen en lanceren.”

Helemaal vlekkeloos gaat zo’n proces nooit, maar door in te zetten op een soepele samenwerking en goede communicatie is alles uiteindelijk goed verlopen met een mooi resultaat. “Wij zaten er heel dicht op, maar Tckl ook. Door die korte lijnen en hun snelle acties, hebben we samen in zeer korte tijd iets slims en waardevols gebouwd dat ons veel tijd bespaart, maar ook verdieping brengt in onze netwerkmomenten.”

Inmiddels hebben meer sponsoren ontdekt welke waarde Tckl toevoegt. Terecht, vindt Aziz. “Als je duizenden euro’s uitgeeft aan een skybox, maar wil beknibbelen op een tijdbesparende uitnodigingsmodule die een paar tientjes kost, dan heb je het wat mij betreft gewoon niet begrepen.”

Benieuwd naar wat Tckl voor jouw organisatie kan betekenen? Neem contact op via 085-3035814, of mail naar info@tckl.nl.

Featured Post